חומצות השומן הרב-בלתי רוויות חשודות כבעלות השפעה מעולה על בריאותינו. גוף האדם זקוק לחומצות השומן הרב-בלתי רוויות הן כצורך תזונתי והן כאמצעי למניעת מחלות. לחומצות הללו השפעה על הפחתת הסיכון לחלות במחלות כלי דם ולב והאטת הירידה בתפיסה התודעתית אשר מתרחשת באופן טבעי עם עליית הגיל. אצל הדגים תפקידן הוא למנוע את קפיאתם בחורף, בשעה שאצל האדם הן מורידות את רמת השומנים בדם, משפרות את זרימתו ומאיטות את יצירת קרישי הדם.
חומצות השומן מסוג אומגה 3, שמסייעות לאיזון היחס בין הכולסטרול הטוב לכולסטרול הרע, חיוניות במיוחד. עבור חולים במחלות כלי דם ולב אכילת מנת דגים מתאימים לפחות פעמיים בשבוע היא בבחינת חובה ועבור הבריאים שתי מנות דג בשבוע הוא המינון המומלץ.
לא כול הדגים הם בעלי איכות תזונתית זהה, שלא לדבר על טעם שונה. פרופ' שנאן הרפז, מהמחלקה למדגה במכון הוולקני "יש לנו העדפה ברורה לאכול דגים טורפים, בין אם הם גדלים במים מתוקים ובין אם בים. בשרו של הדג הטורף טעים יותר ואף בריא יותר, כי הוא מכיל יותר שרירים ומשמעות הדבר יותר חלבון.
מעבר לכך, ראוי להעדיף דגי ים מאחר שאלו מכילים יוד שהוא חיוני לתפקודה התקין של . בלוטת התריס אחראית לחילוף החומרים בגוף, לגדילה ולהתפתחות התקינה. לעומת זאת דגים הגדלים במים מתוקים דלים ביוד. כלל האצבע אומר שדגים טורפים, החיים במים מלוחים, קרים ועמוקים יהיו בריאים יותר".